Novinky

10 tipů, jak poznat dobrou restauraci

Poznat, zda restaurace stála za návštěvu až v momentě, kdy z ní odcházíte, je pozdě. Pokud nemáte doporučení od známých nebo jste nenarazili na tip v médiích, nezoufejte. Existuje řada signálů a výstražných znamení, které vám mohou pomoci odlišit kvalitní podnik od špatného. Pokud si jich budete všímat, budete snad místo, kde se rozhodnete najíst, opouštět s příjemnými pocity a spokojeným, plným žaludkem. Jaké jsou tedy faktory, které vám mohou pomoci v poznání, že je restaurace tou pravou pro váš oběd či večeři?

 

1. Zastaralé nebo nefunkční internetové stránky

Řada lidí hledá restauraci, kde by se chtěli najíst, nejprve na internetu. To, jak se podnik představuje na síti, nám o jeho kvalitě a úrovni mnohé vypoví. Má restaurace zastaralé, neaktualizované stránky? Pokud restaurační zařízení za něco stojí, věnuje své webové prezentaci aspoň minimální čas a úsilí.

2. Vchod

Vchod do restaurace je pro vás prvním vodítkem, co můžete od obsluhy a jídelního lístku očekávat. Je-li vchod zanedbaný nebo špinavý, raději se otočte a hledejte místo, kde se najíte, někde o kus dál.

3. Poloprázdná restaurace

Je právě doba oběda a vy se v restauraci narazíte jen na znuděnou servírku a kuchaře, který si před vchodem dává cigaretu? Tady asi bude něco špatně… Pokud je v restauraci plno, je to pro vás důkaz, že tu vaří dobře a hosté se sem rádi vrací.

4. Zápach z kuchyně nebo toalet

Tohle snad ani nepotřebuje komentář. Zápach je dostatečně výstražným signálem k opuštění restaurace. Do nosu vás také může praštit cigaretový kouř, pokud má restaurace špatné odvětrávání kuřácké místnosti.

5. Hlasitá a nevhodná hudba

Sedíte se svými společníky u stolu a neslyšíte ani slovo? Hlasitá a nevhodná hudba vám dokáže návštěvu restaurace pořádně znepříjemnit. Kdo by si chtěl u rodinného oběda připadat jako na diskotéce?

6. Příliš obsáhlý jídelníček

Zdá se vám menu nesmyslně dlouhé? Ani se nedokážete rozhodnout se, co si vlastně dáte? Nekonečně obsáhlý seznam jídel nevěstí nic dobrého. Nebo si opravdu myslíte, že místní kuchař umí perfektně připravit více jak sto jídel? Všimněte si, že některé velmi vyhlášené restaurace nabízí třeba jen pět chodů – pro vás jako strávníka je to záruka, že dostanete na talíř pokrm z čerstvých surovin a připravený s maximální péčí.

7. Názvy jídel

Zběžně si prohlédnete jídelní lístek. Jsou názvy jídel mlhavé nebo příliš vyumělkované? Vy přece chcete vědět, co si objednáváte a co se před vámi za několik málo minut objeví na talíři. Jak se ale orientovat v názvech, kterým tvůrce jídelního lístku přisoudil tajemný či příliš originální název? Co si představit pod jídly s názvy Katův šleh, Babiččina dobrota nebo vepřový plátek „Není pirát jako pirát“?

8. Špatná úroveň toalet

Stav, v jakém je sociální zařízení, vám o podniku prozradí mnohé. Když nejsou záchody reprezentativní, jak bude asi vypadat kuchyně?

9. Chování obsluhy

Pokud vejdete do restaurace, usadíte se a obsluha si vás nevšímá déle než 10 minut, a to i když je restaurace přeplněná, raději odejděte, stejně jako v případě, že je obsluhující personál nepříjemný, arogantní a nejeví zájem splnit vaše přání a požadavky.

10. Neuznaná „reklamace“

Může se stát, že je jídlo špatné nebo studené. Pokud obsluze tuto skutečnost oznámíte a ona se s vámi pohádá, odmítne jídlo vyměnit nebo vám ho zaúčtuje, je jasné, že do jejich podniku se jen tak nevrátíte.

 

 

 

Archiv novinek

FOOD – evropský program pro kvalitní a vyvážené stravování zaměstnanců během pracovního dne.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace